Recruitment woordenboek

Recruitment woordenboek

Posted by on Apr 1, 2014 in Featured, Werving & selectie | 0 comments

Het stikt in recruitmentland van allerlei mooie, vaak Engelstalige en soms nogal gekke termen. Maar wat betekenen die termen eigenlijk? Met behulp van Google, Wikipedia enWervingswoorden.nl zetten wij er voor u een aantal termen op een rij. De één wat bekender dan de ander.

Vandaag deel 1 van de serie.

Advergaming Online spelletjes inzetten om een vacature of werkgever te promoten
Affiliate marketing Online adverteren waarbij de eigenaar van de website waarop de advertentie staat een bedrag krijgt per bezoeker vanaf de website. Kan ingezet worden ter promotie van een werkgeverspagina.
Afhaakfactoren Factoren waarvoor kandidaten niet voor werkgever kiezen
Assessor Iemand die assessments beoordeelt
Augmented reality Het 1 worden van de echte en virtuele wereld. Voorbeeld: Met de camera van je telefoon een foto van gebouw maken waar je direct informatie over krijgt.
Boeien Werknemers enthousiast maken door het werk relevant te maken
Boomerang recruitment Contact onderhouden met oud-werknemers met als doel ze ooit weet terug aan te kunnen nemen.
Bouncers Bezoekers van je vacaturepagina die website meteen verlaten
Cafetariasysteem Medewerkers kunnen zelf hun arbeidsvoorwaarden samenstellen
Campus recruitment Studenten voordat ze zijn afgestudeerd al warm maken voor een dienstverband bij een bedrijf
Candidate relationship management Een strategie die erop is gericht een relatie aan te gaan en te onderhouden met potentiële medewerkers
Cross-border labour mobility Het verhuizen van mensen naar het buitenland om daar arbeid te verrichten
Crossmediaal Het verspreiden van de dezelfde boodschap via verschillende kanalen
Crowdsourcing Een grote groep niet gespecificeerde mensen wordt geraadpleegd voor advies. Bijvoorbeeld voor het bedenken hoe kandidaten benaderd moeten worden

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *