Recruitment woordenboek

In navolging van deel 1 en deel 2 vandaag deel 3 van het Recruitment Woordenboek; mooie termen. Wederom hebben we een aantal opvallende en mooi woorden gevonden met behulp van de websites Google, Wikipedia en Wervingswoorden.nl .

Vandaag deel 3 van de serie.

Halo-effect Een psychologisch verschijnsel waarbij door een positieve kwaliteit van een kandidaat andere kwaliteiten positiever lijken
Het nieuwe werken Een combinatie van flexibele arbeidstijden en werkomgeving ondersteunt door moderne techniek. Gericht op werkplezier, effectiviteit en efficiëntie
Hipo High Potential
Horizontale zoekmachine Een zoekmachine die het gehele internet doorzoekt en relevante resultaten toont (bijvoorbeeld Google)
Horn-effect Tegenovergestelde van het Halo-effect. Door een slechte kwaliteit van een kandidaat lijken andere kwaliteiten ook slechter
Ik B.V. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen loopbaan en ontwikkeling.  Je bent daar ‘de baas’ over.
Incentive Een beloning die een kandidaat in het vooruitzicht wordt gesteld in de vorm van geld, goederen of diensten
Inclusion Organisaties die niemand uitsluiten en de communicatie richten op de hele doelgroep zonder uitzonderingen
Intrinsieke motivatie De motivatie die van binnenuit komt en niet wordt beïnvloed door beloningen
Job agent Een service waar iemand zich op kan abonneren waardoor hij of zij automatisch relevante vacatures in de mailbox krijgt
Jobboard Een (externe) vacaturebank.
Jobdate Een proefdag van een kandidaat op de werkplek. Zo kunnen beide partijen vrijblijvend met elkaar kennismaken
Jobhopper Een werknemer die meer dan gemiddeld van baan veranderd
Jobhunting Het zoeken naar een baan

Leave a Comment